نام کالا قیمت تعداد حذف
صفحه 3 - اصول معاملات صحيح و انواع معاملات(طبق احكام و شرع مقدس)

روش معامله صحيح طبق احكام و شرع مقدس

انواع معاملات خريد و فروش (نفد - نسيه - سلف - صَرَف - كالي به كالي) برگرفته از رساله اموزشي به تأليف رضا قربانيان از مراجع بزرگ در صفحه 91 و  ساير رفرنس هاي قانوني.

در اين سايت فعلاً دو نوع معامله قابل انجام است ( نقد، سلف).

معامله (نقد) :

(نقد) آن است كه جنس و عوض هر دو آماده تحويل باشند و خريدار و فروشنده بتوانند جنس و پول را از يكديگر مطالبه كنند و تحويل بگيرند . . .(مسئله 2104 تحرير 1 ص 535).

برطبق تعريف معامله نقد، معاملات نقد اين سايت فقط و فقط مربوط به كتابهاي تمام رنگي هنري كادويي و نمونه الگوها مي باشد و مشتري پس از رئويت مشخصات در سايت، دكمه خريد آنلاين را فشار داده و پس از هدايت به درگاه خريد و طي كردن پروسه پرداخت و دريافت كد دانلود و وارد كردن آن در فيلد مربوطه و با دانلود كتاب مربوطه، معامله تمام مي شود ولي بنا به رغبت خريدار، خريدار مي تواند پيامكي مبنا بر رضايت از خريد به سايت و يا به تلفن سايت بفرستد و هر ده پيامك رضايتمندانه از ده خريد موفق از همين سايت را ما يك اشانتيون و يا يك هديه رايگان كتاب رنگي با مدل ديگري كه فرق داشته باشد به بهاي 30000 تومان به وي هديه مي دهيم.

معامله (سَلَف) :

(سَلَف) آن است كه مشتري پول را بدهد كه بعد از مدّتي جنس را تحويل بگيرد مثل اينكه بگويد اين پول را مي دهم كه بعد از 6 ماه فلان جنس را بگيرم (بعكس معامله نسيه)(مسئله 2110).

بر طبق معامله (سَلَف)، در اين سايت هم دو گونه جنس قابل فروش مي باشد كه عبارتند از(الف): يكسري از الگوهاي لوگو و بنرقاب و علائم تجاري تبليغاتي و پلاك و مانند آن را در ويترين نمايشي همين سايت گذاشته ام كه مشخص هستند و هر كدام اسم خاصي دارند و مربوط به كسب و كاري مشخص است كه از مجموعه زير شاخه هاي فروشگاهي فروشنده در سايت هاي ديگر است و يا از نمونه هايي هستند كه براي ديگران طراحي شده اند و هم اكنون فعال هستند و يكسري الگو و هديه هاي جشن تولد و عيد ديدني و مانند آن هم در كتابچه رنگي هنري كادويي است و خريداران پس از خريد آن كتابچه را كه قالب (PDF) دارند و يا قالب(زيپ) و يا (DOS) و يا از نوع پسوندهاي تصويري(jpG) و يا (PNG) و يا مانند آن را پس از مشاهده در سايت و يا در كتابچه، تصميم به درخواست طراحي مي گيرند و نمونه ها را كه هر كدام اسم و مشخصات خاصي دارند يكي و يا هر تعداد كه لازم باشد را به ما در همين سايت سفارش مي دهند با مسيج و يا با ارسال پيام در قسمت ارتباط با مدير كه در همين سايت تعبيه شده است. و با پرداخت نصف مبلغ، طراح بقيه كار را حد اقل تا يك ساعت انجام مي دهد و پس از به رئويت رسيدن 90 درصد طرح آماده شده با پوشش ابري تضمين شده، توسط درخواست كننده در ويترين نمايشي سايت و يا در ايميل و جيميل خود و ارسال رضايت با پرداخت كل مبلغ و تسويه حساب مالي، طراح، طرح و نقش كامل را به ايميل و يا جيميل و يا ويترين نمايشي درخواست كننده مي فرستد و يا با سيستم پرداخت آنلاين سايت، او موفق به دانلود طرح مورد نظر خواهد شد بلافاصله پس از پرداخت. و پيامي مبني بر رضايت كامل از اتمام معامله در قسمت تماس با مدير و يا با پيامك تلفني فروشنده را آگاه مي سازد و هر ده معامله رضايتمندانه كه ده پيامك رضايتمندي از يك مشتري داشته باشد، يك هديه كتاب تمام رنگي متفاوت با خريدهايي كه انجام داده است به مبلغ 30000 تومان به وي هديه داده مي شود.

معامله(سَلَف) 6 شرط دارد(طبق احكام  مسئله 2112):

1 شرط اول اينكه، خصوصياتي را كه قيمت جنس بواسطه آنها فرق مي كند، معيّن نمايند ولي دقت زياد هم لازم نيست.

2 شرط دوم اينكه پيش از آنكه خريدار و فروشنده از هم جدا شوند، خريدار تمام قيمت را به فروشنده بدهد.

3 شرط سوم اينكه مدّت را كاملاً معيّن كنند.

4 شرط چهارم اينكه وقتي را براي تحويل جنس معيّن كنند. كه اطمينان داشته باشند در آن وقت جنس ناياب نخواهد بود.

5 شرط پنجم اينكه بنا بر احتياط واجب جاي تحويل جنس را معيّن نمايند.

6 شرط ششم اينكه وزن يا پيمانه آن را معيّن كنند.

كه اين شش شرط هم با مشخصاتي كه در تعريف پروسه خريد در بالا داده ايم با طي روند معامله به وضوح گنجانده شده است.

(ب) - همچنين يك سري معاملات ديگر در اين سايت قابل انجام است كه از نوع معامله(سَلَف) مي باشند مانند فروش گياهان دارويي و يا همان تخمه كدو طبي كه مشتري پس از رئويت نمونه در سايت، به هر مقدار كه دانه يا همان مغزي كدو طبي مي خواهد، مثلاً اگر ده كيلو مي خواهد، نصف قيمت ده كيلو را پرداخت مي نمايد با شماره حساب بانك انصار كه نوشته ام در سايت و پس از دريافت مسيج از بانك و پيام خريدار مبني بر پرداخت بيعانه، بصورت تلفني در مكاني مشخص همه جنس كدو طبي درخواست شده به وي تحويل داده خواهد شد و مابتفاوت كل قيمت بصورت دستي وصول خواهد شد و يا اگر بصورت پستي سفارشي باشد، با پست انجام خواهد شد و هزينه حمل پستي به عهده خريدار است مگر آنكه شرط شده باشد بين فروشنده و خريدار و اين شرط هم مكتوب و امضاء شده باشد بصورت پيامك در تماس با مدير و يا جيميل سايت.

تمامي اين اطلاعات معاملاتي را بدان جهت درج نموده ايم كه خريدار ببيند و مطالعه نمايد و با ديدي باز و شفاف و با داشتن رفرنسهاي معاملاتي از منابع معتبر و با داشتن پيشينه اي بدون سوء نيّت و بلكه خيرخواهانه و انساندوستانه از فروشنده در رابطه با معاملات حلال و بدون اختلاف و عواقب بد فرجام، با رغبت و رضايت قلبي معامله صورت گيرد كه بهترين نوع معامله بدون از شك و شبهه مي باشد.

 

ابتدا جهت آنكه درخواست كننده مطمئن شود كه تصميم به خريد گرفته بايد بيعانه(نصف قيمت طرح يا جنس) را با اين شماره حساب بپردازد و مسيج بانك آن فعال است و اگر مبلغي پرداخت شود، معني آن اين است كه ما(طراح) بايد 90 درصد طرح را طبق درخواست شما انجام دهيم و مابقي مبلغ را پس از رئويت 90درصد طرح انجام شده و تأييد نهايي شما در ويترين همين فروشگاه يا ايميلتان، بپردازيد و سپس ما طرح را در ايميلتان مي گذاريم و يا در ويترين همين فروشگاه و يا دانلود رايگان پس از پرداخت در همين سايت.

قاعدتاً اگر اينگونه عمل شود يعني رضايت دو طرف معامله طبق احكام شرع و رضايت هم يعني صحيح بودن و عدم وقوع اختلاف.

 

در فرصت مناسب، مبحث معاملات صحيح را بيشتر توضيح خواهيم داد.